בלוג סקס women-s.net

קונדומים: צורת ההגנה האולטימטיבית

קונדומים: צורת ההגנה האולטימטיבית

621 מילים

אין זה סוד שעולם אמצעי המניעה התפתח בהתמדה לאורך השנים, ומציע למשתמשים מגוון מסחרר של אפשרויות לסיפוק צרכיהן למניעת הריון ולהגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STI). עם התפתחותם של פרקטיקות שונות אלה, התברר יותר ויותר כי קונדומים נשארים צורה מעולה של אמצעי מניעה, מתן הגנה מפני הריון וזיהומים עבור שני בני הזוג, ללא קשר למין או נטייה שלהם.

בפוסט בבלוג זה, נספק סקירה כללית של מהם קונדומים, סוגי הקונדומים השונים הזמינים והיתרונות של השימוש בהם, כמו גם כמה טיפים ומשאבים מוצעים שיעזרו למשתמשים לרכוש קונדומים ולהשתמש בהם כראוי להגנה הטובה ביותר האפשרית.

מהם קונדומים?

קונדומים, או מניעה, הם מעטה דק של גומי או לטקס דק עשוי פולימרים גומי טבעי, שנועדו לכסות את איבר מינו הזקוף של גבר במהלך יחסי מין. כאשר משתמשים בהם נכון, קונדומים יכולים לספק מחסום יעיל הן מפני הריונות לא רצויים והן מפני מחלות מין רבות, כולל HIV. קונדומים מיוצרים כיום במגוון טעמים, חומרים, צבעים, גדלים, צורות ואפילו טקסטורות כדי להתאים לצרכי המשתמשים.

קונדומים הם אמצעי המניעה הנפוץ היחיד הקיים שיכול למנוע הן הריון והן התפשטות זיהומים, כל עוד משתמשים בהם נכון בכל מפגש מיני. בשימוש עקבי ונכון, שיעור ההצלחה של מניעה הוא גבוה מאוד. קונדומים הם הצורה היחידה של אמצעי מניעה, מלבד התנזרות, שיכול לספק הגנה יעילה מפני העברת וירוס הכשל החיסוני האנושי (HIV).

סוגי קונדומים

קונדומים גבריים הם סוג הקונדום הנפוץ ביותר, אם כי קונדומים נשיים זמינים גם כן. קונדומים גבריים עשויים בדרך כלל מלטקס, פוליאיזופרן או פוליאוריתן, שהם נדן דק שנועד להתאים מעל איבר מינו הזקוף של הגבר במהלך יחסי מין.

מגוון קונדומים גבריים זמינים כעת, כולל:

• קונדומים סטנדרטיים: קונדומים סטנדרטיים עשויים מלטקס או פוליאוריתן ונועדו להתאים לרוב גדלי הפין הסטנדרטיים.

• קונדומים בעלי מרקם: קונדומים בעלי מרקם, אשר יכולים להיות מצולעים, משובצים, או בעלי מבנה דו-שכבתי לתוספת תחושה, נועדו לספק גירוי נוסף למשתמשים ולבני זוגם.

• קונדומים מותאמים: ידועים גם בשם קונדומים "צמודים" או "מתאימים בנוחות", קונדומים אלה נועדו להתאים למי שגדול מהממוצע.

• קונדומים מעור כבש: קונדומים אלה, העשויים ממעי טלה, נועדו לאפשר למשתמשים להרגיש חום גוף טבעי בעוצמה רבה יותר, עם זאת, הם אינם מגנים מפני מחלות מין.

• קונדומים טבעיים: קונדומים אלה עשויים מחומרים צמחיים, כגון לטקס, והם מספקים את אותה רמת הגנה כמו קונדומים מסורתיים.

• קונדומים חדשניים: קונדומים אלה, המעוצבים לעתים קרובות עם צורות או עיצובים כיפיים, בדרך כלל לא ניתן להשתמש בהם למניעת הריון, מכיוון שהם אינם מספקים את ההגנה והביטחון שיש לקונדומים מסורתיים.

• קונדומים נשיים: עשויים מפוליאוריתן, עם טבעת גמישה בשני קצותיו, קונדומים נשיים מוחדרים לתוך הנרתיק לפני קיום יחסי מין.

יתרונות השימוש בקונדום

בנוסף למתן הגנה מפני הריון לא רצוי והתפשטות מחלות מין, כולל HIV, לשימוש בקונדומים במהלך יחסי מין יש גם יתרונות אחרים. לדוגמה, הם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לפתח סוגי סרטן מסוימים, כגון סרטן צוואר הרחם, להפחית את הסיכון לפתח מחלות דלקתיות של האגן (PID) אצל נשים, להפחית את הסיכון לפתח דלקת מפרקים אצל גברים, ולעזור להפחית את הפוטנציאל לזיהומי עור אצל משתמשים.

שימוש בקונדומים עשוי גם להועיל ליחסים, שכן הם יכולים להפחית את הלחץ של הצורך לקחת צורות אחרות של אמצעי מניעה, כגון גלולה למניעת הריון או זריקות למניעת הריון. בנוסף, קונדומים מספקים מחסום רגשי ופיזי בין בני זוג, אשר יכול להיות מועיל עבור אלה במערכות יחסים מונוגמיות. לבסוף, קונדומים מציעים הגנה שאינה דורשת ביקור רופא או מרשם, מה שהופך אותם לנגישים במידה רבה לכל המשתמשים.

טיפים לרכישה ושימוש נכון בקונדומים

• ודא שהקונדום שאתה בוחר מאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

• בדקו את תאריך התפוגה של הקונדומים לפני רכישתם.

• קונדומים צריכים להתאים בצורה נוחה, אך לא הדוקה מדי.
קרא עוד

• תמיד יש להשתמש בחומר סיכה עם קונדומים.

• אם אתם משתמשים בקונדום לטקס, השתמשו רק בחומרי סיכה על בסיס מים.

• יש לפתוח את הקונדום רק באופן חלקי לפני הרכבתו, שכן גלגול הקונדום לגודלו המלא עלול להחליש את הלטקס וליצור כיסי אוויר אליהם הזרע יכול לברוח, מה שמפחית את ההגנה.

בלוג סקס women-s.net כתבות נוספות

מסיבות רווקים הפכו למצרך בסיסי בחתונות מודרניות, ולעתים קרובות נתפסות כמשוכה האחרונה לפני שגבר צולל לחיי הנישואים. אבל מהי בדיוק מסיבת רווקים, ואיך היא הפכה לחלק כל כך אינטגרלי מחוויית החתונה?

מסיבות רווקים הפכו למצרך בסיסי בחתונות מודרניות, ולעתים קרובות נתפסות כמשוכה האחרונה לפני שגבר צולל לחיי הנישואים. אבל מהי בדיוק מסיבת רווקים, ואיך היא הפכה לחלק כל כך אינטגרלי מחוויית החתונה?

מקורותיה של מסיבת הרווקים נעוצים בספרטה העתיקה, שם היו מתאספים חיילים ומשתה עם החתן בלילה שלפני חתונתו. מסורת זו נמשכה לאורך ההיסטוריה, כאשר מסיבות רווקים…

החיים המרתקים של כוכבות פורנו: מסטיגמה להעצמה

החיים המרתקים של כוכבות פורנו: מסטיגמה להעצמה

כוכבות פורנו. עצם אזכור המילה יכול לעורר תערובת של סקרנות, שיפוטיות ואפילו גועל. הם אנשים שבחרו נתיב קריירה שנתפס לעתים קרובות כטאבו ושנוי במחלוקת. אבל…

תל אביב: המקום שבו מסורת ומודרניות מתנגשות בעיר התוססת של ישראל

תל אביב: המקום שבו מסורת ומודרניות מתנגשות בעיר התוססת של ישראל

תל אביב, הידועה גם בשם "העיר שלא ישנה לעולם", היא מטרופולין שוקק הממוקם על חוף הים התיכון של ישראל. בעוד ירושלים ידועה כמרכז הרוחני של…